مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان:

علیزاده

صدور انديشه هاي انقلاب اسلامي نيازمند ابزار هنر است

انقلاب اسلامي با داعيه جامعيت در تمام زمينه‌هاي فردي و اجتماعي، در مسير صدور انديشه‌ها و آرمان هاي متعالي خود، سخت نيازمند ابزار هنر است
کد خبر : 140
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۴:۵۰

مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان:

صدور انديشه هاي انقلاب اسلامي نيازمند ابزار هنر است

عهد خبر:

مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان آذربايجان غربي ضمن تبريک روز بسيج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامي و گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و نيز شهيد بهروز مرادي که به عنوان شهيد شاخص هنرمندان در سال 1400 معرفي شده است به تبيين برنامه هاي اين سازمان در طول هفته پرداخت.
قاسم زاده علي در ادامه اين گفت و گو، با يادآوري اينکه 20 فروردين سالروز شهادت سيد شهيدان اهل قلم شهيد سيدمرتضي آويني، روز بسيج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامي است، عنوان کرد: انقلاب اسلامي با داعيه جامعيت در تمام زمينه‌هاي فردي و اجتماعي، در مسير صدور انديشه‌ها و آرمان هاي متعالي خود، سخت نيازمند ابزار هنر است؛ چرا که شرط اصلي ماندگاري هر پيام، جاي گرفتن آن در قالب هاي هنري است و هنر، زبان مشترک همه انسان ها است.
او گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به زيبايي و در بياني نغز مي فرمايد: » شک نبايد کرد که انقلاب به هنر نيازمند است و هنر انقلاب از آنجا که بايد حامل مفاهيمي نو و قهراً ناآشنا باشد و از آنجا که بايد با همه معارضه ها و خصومت هايي که هيچ انقلابي از آن مصون نيست، درگير شود و ازآنجا که بايد معارف نوين را در ذهن ها راسخ و ماندگار سازد، ناگزير بايد هنري ممتاز و فاخر و پيشرو باشد.«
زاده علي تصريح کرد: هنر و قالب‌هاي گوناگون آن در عصري که شاهد صف‌آرايي تمام عيارِ تفکر مادي در مقابل تفکر الهي و توحيدي هستيم اهميت مضاعفي پيدا کرده و وظيفه مهمي در تبيين حقايق و مقابله با دشمني‌ها دارد.
وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در يادداشتي براي جمعي از کارگردانان و بازيگران سيما در تاريخ 25 آبان 1397 تأکيد فرمودند که »جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن، امروز قابل انکار نيست. با اين‌حال، برخي آن را انکار مي کنند و اين خود نيز بخشي از جنگ نرم است. در اين جنگ، هنرمندان و اهالي فکر و نظر، در حکم نيروهاي مسلّح در جنگ سختند.« ، در ادامه خاطرنشان کرد: لذا کاري که از هنرمندان در اين برهه انتظار مي رود، مديريت عرصه است؛ يعني هنرمندان بايد اين ميدان جنگ را ترسيم کرده و همه جنبه‌هاي آن را بررسي کنند و اين با توليد آثار هنري متناسب ميسر خواهد شد.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان آذربايجان غربي با بيان وظيفه خطير هنرمندان انقلابي و متعهد در عصر حاضر اذعان داشت: وظيفه هنرمندان ارزشي، توليد آثار هنري فاخر با تکيه بر واقعيت است تا به مخاطب اين اجازه را بدهد در فضايي آزاد و براساس فطرت پاک انساني خود، حقيقت مطلب را درک کند. لذا رسالت هنرمندان متعهد فراتر از ساير اقشار است و در فضاي فرهنگي و رخدادهاي مهم جامعه، هنرمند متعهد رسالت خود را به معناي واقعي کلمه بايد ايفا نمايد.
* بسيج هنرمندان پيشگام و پيشرو در فعاليت‌هاي جهادي
زاده علي افزود: سازمان بسيج هنرمندان به عنوان سازمان پيشگام و پيشرو در فعاليت‌هاي جهادي هنرمندان که در جريان سازي هنري در تمام برهه‌هاي انقلاب و تعالي هنر فاخر ايراني اسلامي و شکل دهي جبهه هنري و ادبي انقلاب با تربيت هنرمندان تراز انقلاب اسلامي، گام‌هاي مؤثري برداشته است، داراي وظيفه و مأموريتي خطير و رسالت محور است.
وي اضافه کرد: رويکرد اصلي سازمان بسيج هنرمندان استان آذربايجان غربي، ايجاد شبکه نخبگاني هنرمندان و توانمندسازي آنان در عرصه جنگ نرم است و اميدواريم که با عنايات حضرت حق بتوانيم در اين راستا گام هاي مؤثري برداريم.
زاده علي در پايان عنوان کرد: با توجه به وضعيت شيوع بيماري کرونا در کشور و وضعيت قرمز برخي از شهرستان هاي استان از جمله اروميه، برنامه هاي بزرگداشت اين هفته با رعايت حداکثري شيوه نامه هاي بهداشتي برگزار خواهد شد، تجليل از هنرمندان برجسته و متعهد استان، غبارروبي مزار شهداء و تجديد ميثاق با آرمان هاي شهداي گرانقدر، ديدار با خانواده معظم شهداي هنرمند و ديدار و عيادت از هنرمنداني که در بستر بيماري هستند از جمله مهم ترين برنامه هاي اجرايي سازمان در هفته هنر انقلاب اسلامي است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.