با حضور مسئولین فرهنگی استان؛

علی علیزاده

از پایگاه اطلاع رسانی فهما در ارومیه رونمایی شد

با حضور مسئولین فرهنگی آذربایجان غربی ، آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
کد خبر : 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۴:۰۴
نقطه آغاز انگیزه آفرینی جوانان برای هنر، مساجد است.
شیدا خبر:
حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد؛ گفت: امسال به منظور اطلاع رسانی اخبار مساجد برای نخستین بار سایت خبری فهما راه اندازی و رونمایی شد.
وی با اشاره به اینکه مدیران کانون‌های مساجد استان در ارائه فعالیت‌های خود خوش درخشیدند؛ افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که برنامه‌های خود را بر اساس سایت بچه‌های مسجد بارگذاری نمودند، در سال گذشته جزء ۱۰ استان برتر کشور تجلیل شد و در سال ۹۷ نیز رتبه اول در رویداد فهما و بچه‌های مسجد کسب کرد.
بیگی در ادامه به اجرای طرح ملی راهکار نیز اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت بوجود آمده در کشور، طرح ملی راهکار در استان اجرا شد که در اجرای طرح مذکور جزء ۵ استان برتر کشور شدیم.
حجت الاسلام ناصرخدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما گفت: شناسایی تمام پتانسیل ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در تمام حوزه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان؛ تلاش برای جذب و به کارگیری و بهره برداری از توانمندی‌های نیروها؛ ارتقای توانمندی ها، رسیدن به اهداف و جهت دادن برای رسیدن به اوج و تثبیت آن‌ها از اهداف مهم سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌باشد.
خدایاری با اظهار اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نقش تعیین کننده و تاثیرگذار در سایر حوزه‌های کاری می‌توانند داشته باشند، گفت: کانون‌ها با ورود به بدنه و تار و پود استان رابطه بین ادارات، کانون‌ها و مساجد برقرار کنند.
وی با بیان اینکه کمتر تشکیل با بیش از ۸۴ هزار عضو توانسته ارتباط خوبی بین حوزه‌های کاری برقرار نماید که این نشان از ظرفیت‌های بالای کانون‌های مساجد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: کانون‌های مساجد نقطه عظیمت و آغازین برای شناسایی پتانسیل‌های عظیم استانی هستند و علیرغم امکانات ناچیز بیشترین گام را در راستای شناساندن فرهنگ و هنر اصیل استان برداشته آمد.
در ادامه آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب ارزانی مشاور وزیر و رییس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در گفتگوی تصویری گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی جایگاه خوبی در طرح ملی فهما داشته و جزء استان‌های برتر کشور می‌باشد.
وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی فهما بعنوان چتر واحدی بین مساجد کشور می‌باشد تا بدین وسیله مدیران ستادی و استانی از اطلاعات و اخبار مسجد مطلع شوند؛ و مشارکت بیشتر بچه‌های مسجد فراهم گردد.
در ادامه آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بصورت افتخاری در سامانه بچه‌های مسجد ثبت نام کرده و عضو شد.
– به نقل از آبشارآنلاین

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.