مديرکل اطلاعات استان خبر داد؛

علی علیزاده

انهدام 3 شبکه جاسوسي بيگانه و 3 گروه تروريستي در آذربايجان غربي

با رشادت ودرايت سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان، سه شبکه جاسوسي وابسته به استکبار جهاني در سطح استان پيگيري و منهدم شد و از ورود سه گروه تکفيري نيز که از مرزهاي استان قصد ورود به کشور را داشتند جلوگيري بعمل آمد.
کد خبر : 145
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

مديرکل اطلاعات استان خبر داد؛

انهدام 3 شبکه جاسوسي بيگانه و 3 گروه تروريستي در آذربايجان غربي

عهدخبر:

به گزارش خبرنگار ما، مديرکل اطلاعات استان آذربايجان‌غربي عصر ديروز در نشست 4.5 ساعته با خبرنگاران در خصوص عملکرد 58 روزه اين اداره کل از ابتداي سال تا کنون اظهار کرد: با رشادت ودرايت سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان، سه شبکه جاسوسي وابسته به استکبار جهاني در سطح استان پيگيري و منهدم شد و از ورود سه گروه تکفيري نيز که از مرزهاي استان قصد ورود به کشور را داشتند جلوگيري بعمل آمد.
اين مقام امنيتي در ادامه افزود:مديريت عالي فضاي مجازي با پيشنهاد اين اداره کل در استان با حضور تمام دستگاههاي ذيربط در حال تشکيل است.
وي همچنين با اشاره به رسالت رسانه ها اذعان کرد: رسانه ها لازم است در بلوغ فکري جامعه تلاش وافري از خود نشان دهند نه اينکه خداي نکرده برخي از آن ها خودشان نابالغانه کاري بکنند.
او گفت: مطبوعات و رسانه هاي اجتماعي در حمايت از ليست هاي انتخاباتي اختيار تام دارند، البته از رسانه ها درخواست مي کنم بر روي مسائل قومي و مذهبي در امر انتخابات مانور ندهند و با کانديداهايي که به بلوغ عقلي نرسيده اند کار نکنند.
وي داشتن سواد رسانه اي بالاتر و قدرت شناخت در تفسير و تحليل از موضوعات روز را براي رسانه ها الزامي دانست و اضافه کرد: نه تنها انتشار برخي تلقيات مانند اينکه نظام در اين چهار دهه چه کرده است مناسب نيست بلکه بايد پاسخ صريحي به اين مسائل در رسانه ها داده شود. او گفت : کارمندان دولت مي‌توانند در خارج از وقت اداري، فعاليت‌ انتخاباتي داشته باشند و حراست ادارات اجازه برخورد ندارند.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه پرونده مجموعه شهرداري اروميه مختومه نشده و فعلا باز است ، ادامه داد: برخورد با فساد فقط محدود به شهرداري ها نيست و در شهرستانهاي مختلف استان در برخي از ادارات مانند هلال احمر ، جهادکشاورزي ، گمرکات ، امور مالياتي و صنعت و معدن افراد متخلف دستگير شده و در حال تکميل پرونده هستيم.
او گفت: در شهرداري هاي اروميه ، مهاباد و شاهين دژ با تخلفات و فساد مبارزه شده و هيچ نيت سياسي در برخورد با شهرداري ها وجود ندارد ، گفت: لذا سعي کرديم با برطرف کردن شکل ايراد بتوانيم با فساد مبارزه کنيم.

کشفیات دو ماهه
وي افزود: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) استان از خروج محموله 350 هزار عددي جوجه هاي يک روزه از مرز جلوگيري شد.
اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به کشف يک انبار داروي ناياب و توقيف داروها در يکي از شهرستان هاي استان، ادامه داد: 1000 ميليارد تومان تعهد ارزي دولتي ايفا نشده از ابتداي سال تا به امروز در استان پيگيري شده است.
مديرکل اطلاعات استان آذربايجان‌غربي با اشاره مشکلات پيش آمده در طرح تفصيلي افزود؛ آخرين وضعيت طرح تفصيلي شهر اروميه در حال بررسي است.
وي تصريح کرد: با تلاش شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان(عج)در استان بيش از 38 تن پيش‌ساز مواد مخدرکشف و ضبط شد.
اين مقام امنيتي در ادامه گزارش عملکرد 58 روزه اين اداره کل گفت: 100 تن برنج ، 100 تن روغن نباتي ،100 تن آرد و 42 هزار ليتر روغن موتورخودرو احتکار شده از متخلفين کشف و با نظارت اين اداره کل به عرصه مصرف بازگشت داده شد.
وي همچنين با اشاره به کشف 400 قبضه اسلحه اظهار کرد: از باندهاي قاچاق 250 ميليون ليتر سوخت قاچاق به ارزش 100 ميليارد تومان و از باند قاچاق ديگري نيز 36 هزار گوشي موبايل به ارزش 281 ميليارد تومان کشف شد.
اين مقام مسئول گفت: در 58 روز گذشته 1000 هکتار زمين خواري نيز در سطح استان کشف شده و جلوي فرار مالياتي 49 شرکت به مبلغ 200 ميليارد تومان گرفته شده است.

ادامه مبارزه با اراذل و اوباش
مديرکل اطلاعات آذربايجان غربي اظهار داشت: مبارزه با اراذل و اوباش در سطح استان و شهرستانها توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)همچنان ادامه دارد و در آينده خبرهاي خوبي در اين ارتباط خواهيد شنيد.
وي اضافه کرد: در برخورد با افراد شرور آن هايي که تسليم شدند ، با تکميل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند ولي چند نفر به سمت مامورين تيراندازي کرده و درگيري مسلحانه ايجاد کردند که در نهايت منجر به کشته شدن 4 نفر در شهرهاي اروميه و خوي شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين نشست صميمي که نماينده اکثر رسانه‌هاي تاثيرگذار استان حضور داشتند، خبرنگاران به ارائه پيشنهادات و نظرات خود در زمينه‌هاي مختلف از جمله مسائل مبتلابه مختلف جامعه، انتخابات و مشکلات رسانه ها پرداختند و برخي از آن ها به موضوع برکناري مسئول واحد رسانه ارشاد استان اعتراض کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.